مدیر درمان جدید اداره کل تامین اجتماعی استان یزد طی مراسمی با حضور دکتر چوب ساز مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور ، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، مدیر کل تامین اجتماعی استان، دبیر اجرایی خانه کارگر استان و جمعی از مسوولین حوزه بهداشت و درمان یزد معرفی شد

 دکتر غلامحسین دهقان مدیر درمان سابق اداره کل تامین اجتماعی استان در این مراسم گفت:  این اداره کل در بخش درمان یک هزار و 230 پرسنل دارد و اعتبارات سال گذشته 98 میلیارد تومان بود که 30 میلیارد تومان آن در درمان مستقیم و 68 میلیارد تومان در حوزه درمان غیرمستقیم هزینه شد.

وی با بیان این که بیمارستان شهدای کارگر بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت بیمارستان درجه یک شناخته می شود افزود: این بیمارسستان 256 تخت فعال دارد و بر اساس تمام استاندارها تجیهز شده است.

وی ضریب اشغال  تخت های بیمارستان شهدای کارگر را 85 درصد عنوان کرد و متوسط اقامت تخت را 3 و دوصدم درصد اعلام کرد.

وی گفت: تامین اجتماعی استان یزد 12 مرکز درمانی درشهرستانهای اردکان، میبد اشکذرتفت ابرکوه مهریز بافق ئو طبس دارد. همچنین 4 مرکز درمانی تامین اجتماعی حضرت امیر، قائمیه، کلینیک دندانپزشکی و شهید پاکنژاد دارد.

وی افزود: در حوزه درمان غیر مستقیم 1 هزار و 250 موسسه طرف قرارداد هستند.

  وی در خصوص وضعیت پرداخت های تامین اجتماعی استان یزد گفت: سال گذشته در مورد پرداخت ها مشکل داشتیم که با پی گیری های استانداری مطالبات سال گذشته به صورت یک جا پرداخت شد

به طوری که 35 میلیارد تومان را به صورت یک جا پرداخت کردیم.

دهقان، ارتقاء کیفیت، ارائه خمات با کیفیت، بهره وری از نیروی انسانی کارامد، رضایت بیماران، استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، ساماندهی نیروهای شرکتی، ایجاد سیستم نوبت دهی تلفنی،  بها دادن به نیروی انسانی، ارائه اموزشهای برون سازمانی و درون سازمانی، زیبا سازی محیط در شان پرسنل و مدیریت مشارکتی را از اهداف مدیریتی این اداره کل در حوزه درمان اعلام کرد.

وی ضمن تشریح وضعیت مراکز درمانی شهرستانهای استان افزود: در شهرستان خاتم سقف بیمه شده تامین اجتماعی 14 هزار و 500 نفر می باشد در حالی که برای ایجاد مرکز درمانی باید 22 هزار بیمه شده داشته باشیم که ایجاد مرکز درمانی در این شهرستان را پیگیری خواهیم کرد.

وی بازسازی کامل درمانگاههای میبد، اشکذر، مهریز و قائمیه ، راه اندازی آزمایشگاه رادیولوژی و سونوگرافی درمانگاه حضرت امیر، راه  اندازی بخش پاتولوژی و آماده سازی بخش دیالیز بیمارستان شهدای کارگر، تعویض 90 درصد تخت های بیمارستانی شهدای کارگر، راه اندازی بخش آندوسکوپی فوق تخصصی اطفال و ایجاد رشته های فوق تخصصی ریه و اطفال را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی همچنین گفت: مقرر شد در زمینی به مساحت 15 هکتار مقابل پارک کوهستان یزد، بیمارستان جدید تامین اجتماعی برای یزد احداث شود که تا 12 روز دیگر اقدامات کارشناسی انجام می گردد.

وی در پایان پیگیری برای ساخت درمانگاه در شهرستانهای ابرکوه و تفت را خواستار شد و افزود: مجوز آمبولانس شهرستانهای ابرکوه، تفت و درمانگاه سجاد نیز گرفته شده که باید پیگیری شود.

 

 گفنتی است در این مراسم از زحمات دکترغلامحسین دهقان مدیر درمان سابق تامین اجتماعی استان یزد تقدیر و دکتر حامد هاتفی به عنوان مدیر درمان جدید این اداره کل معرفی شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا